یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 8 فروردین 1401/ شماره 489
تکرار معاملات کم رمق آخرین هفته سال گذشته , نیما تغییر مسیر داد و افزایشی شد, افزایش 400 تومانی دلار آزاد, خط و نشان وزارت صمت به واحدهایی که کالای خود را در بورس کالا عرضه نکنند, آغاز هفته و عقب نشینی برنت به 116 دلار, صعود 14 هزار واحدی بورس تهران

تکرار معاملات کم رمق آخرین هفته سال گذشته
امروز اولین معاملات کالاهای بهین یابی سال 1401 در بورس کالای انجام شد و به رغم کاهش مختصر قیمت پایه پ پ ها، رقابت های این گروه جذاب، همانند آخرین معاملات سال گذشته کم رونق و به جز دو گرید، رقابت سایر کالاها کمتر از 10 درصد بود.
در گروه پ پ نساجی که در معاملات هفته چهارم اسفند، کالاها بین قیمت پایه تا 4 درصد رقابت شدند امروز نیز رقابتی بین قیمت پایه تا 3 درصد را رقم زدند. در گروه پ پ شیمیایی نیز از قیمت پایه تا 13 درصد به قیمت پایه تا 14 درصد رقابت رسیدند. اما در مقابل کالاهای گروه پی وی سی که در قیمت پایه، 500 تومان افزایش را تجربه کردند، معاملات نیز کمی افزایشی بود و گریدهایی که در آخرین معاملات سال با قیمت پایه معامله شده بودند امروز بین قیمت پایه بین 1 تا 4 درصد رقابت شدند.

نیما تغییر مسیر داد و افزایشی شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 22 اسفند 1400 تا دیروز 128 تومان کاهش پیدا کرده بود، امروز اما روند افزایشی به خود گرفت و با 59 تومان رُشد، به 23 هزار و 942 تومان رسید. نکته مهم دلار نیمایی امروز میانگین روزانه است که از 23 هزار و 800 تومان به کانال 24 هزار تومان صعود کرد.

افزایش 400 تومانی دلار آزاد
دلار آزاد که روز گذشته را با 26 هزار و 340 تومان به پایان رساند امروز روند افزایشی داشت و به 26 هزار و 730 تومان صعود کرد. دلار صرافی ملی نیز که روز گذشته با 132 تومان کاهش، 25 هزار و 294 تومان قیمتگذاری شد، امروز تغییر مسیر داد، افزایشی شد و در مجموع با 27 تومان رُشد تا ساعت 15.00، هر دلار آمریکا، 25 هزار و 321 تومان قیمتگذاری شد.

خط و نشان وزارت صمت به واحدهایی که کالای خود را در بورس کالا عرضه نکنند
از اول اردیبهشت 1401، محدودیت خرید مواد اولیه از بورس کالا برای تمامی خریداران که محصول تولیدی خود را در بورس کالا عرضه نکنند برقرار می شود. بر اساس نامه وزارت صمت، تولیدکنندگانی که ملزم به عرضه کل محصولات تولیدی در بورس کالا هستند، باید نسبت به عرضه منظم تمامی محصولات تولیدی خود در بورس کالا اقدام کنند.

آغاز هفته و عقب نشینی برنت به 116 دلار
برنت که معاملات اول هفته را با عقب نشینی به 117 دلار آغاز کرده بود، در ادامه نیز روند کاهشی داشت و با 3.6 درصد اُفت به 116 دلار عقب نشینی کرد. قیمت برنت تا ساعت 15.00 به 116 دلار و 24 سنت رسید. آخرین قیمت برنت در هفته گذشته، 119 دلار بود. قرنطینه شانگهای، به عنوان علت اصلی کاهش قیمت نفت، شمرده می شود.

صعود 14 هزار واحدی بورس تهران
بورس تهران که از ابتدای هفته افزایشی بود امروز را هم افزایشی به پایان رساند و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 14 هزار و 993 واحد افزایش به 1 میلیون و 418 هزار صعود کرد.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟